Två konsumenttest och recepttips

Veckan har gått ganska fort än så länge tycker jag.
I måndags blev det inte bara träning utan ett nytt recept testades.
Jag hittade ett recept från City Gross som jag tyckte lät spännande
Vi gjorde i vanlig ordning om receptet så det passade oss bättre och utefter vad vi hade hemma.
Riktigt gott blev det i alla fall :)
Detta recept är beräknat till 11sp/portion 
 
 
 
Igår kväll provade jag en utav de nya kvargsorterna som jag fick av min kollega, mitt chokladsug fick mig att välja chokladbollssmaken.
Måste säga att jag blev riktigt besviken. Smakar inte så mycket chokladboll utan mest starkt kaffe tycker jag och när man förväntar sig smaken av chokladboll så blev det bara fel i munnen.
Åt inte ens upp den och kommer inte köpa den igen! Något som var positivt var att den inte var lika sträv i konsistensen som de brukar vara.
 
Till förmiddagsfika idag så provade jag nästa sort: Halloncheesecake
En riktigt god och krämig kvarg med mycket hallonsmak. Den är definitivt godare än deras vanliga hallonkvarg.
Den rekommenderas verkligen och kommer bli en som jag köper flera gånger. 
 
 
Fördelen med att kliva upp tio i sex på morgonen är att man kan få möjligheten att se vackra soluppgångar när man står och väntar på bussen, som imorse till exempel
 
Nu är det visserligen en massa träd i vägen men ljuset är något speciellt en tidig höstmorgon.
 
Ikväll har jag träningspass inbokat framför tvn och det kommer att bli ett perfekt avslut på aktiviteterna idag.
Imorgon väntar en spännande invägning och efter det en middag- och biodejt med en kompis.
Inte illa för en torsdag! 

Kommentera här: