Lakritsfestival och träning

Spelkväll med middag
I fredags hade vi spelkväll.
Vi åt makaronigryta till middag och min fudgebrownie till fikat blev uppskattad.
Blev sent i säng denna kväll som vanligt men trevligt var det.
 
Klev upp tidigt på lördagen och åt frukost, vi fixade iordning oss och packade innan vi tog bussen ner till pendeltåget.
Vi åkte till Flemingsberg och gick därefter hem till mina föräldrar och lämnade av smurfan som var glad över att få vara med mormor och morfar.
Jag och sambon tog bussen till Högdalen för att ta tunnelbanan till Globen.
Medans jag hämtade ut mina fribiljetter så handlade sambon korv som han grundade med.
Det var en ganska kort kö in till Annexet men hade man varit där vid öppningstiden så hade det nog sett annorlunda ut.
Vi fick gå igenom metalldetektorer innan vi fick gå in i hallen.

Vi började i ett hörn och det råkade bli lakritsglassen från 3 vänner. Så sjukt god! De godaste lakritsglassen jag ätit.
 
Vi tog ett par varv i hallen och provsmakade och handlade desto mer.
Var väldigt trevligt men man blev bra trött i fötterna. Tur att man är så rutinerad att man tog gympadojjor på sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kände oss klara med lakritsfestivalen så gick vi in i globens galleria.
Gick in  påstadium för att kolla på en löparjacka, tyvärr så passade de inte riktigt men medans jag provade funktions-tshirts så gick sambon upp till Blues bar för att vila fötterna.
Köpte en tröja och sedan gick jag upp till teknikmagasinet och letade efter en mobilhållare att ha på armen när jag springer.
När jag var färdigshoppad så gick även jag till Blues bar och tog ett glas vin med sambon.
 
När vi var klara så tittade vi bara in en snabbis på MQs rea och jag kom ut därifrån med en tröja och sambon med strumpor
 
Åkte hem till föräldrarna där även min syster med familj var samt min mormor.
Väldigt trevligt! smurfan hade varit ett riktigt mönsterbarn hela dagen dock hade hon inte sovit något.
Hennes beteende ändrades drastiskt så fort vi kom. Mycket trött och obstinat liten dam. Ville inte ha varken middag eller efterrätt. Lade sig sent och hade mycket mardrömmar.
 
På söndagen fixade vi iordning och packade efter frukost och promenerade bort till tåget.
När vi kom hem till stan så gick vi och åt lunch. Blev en kebabsallad för min del och det gjorde att jag var mätt resten av kvällen.
Sambon tog en tupplur när vi kom hem och jag läste igenom posten.
Jag och smurfan satt och tittade lite på film innan jag skulle fixa mat till henne.
Lite senare åkte sambon iväg med en kompis och jag fick umgås med mitt trötta och obstinata barn
Efter mycket bråk så fick hon äta makaronigryta.
När sambon kom hem så insåg vi att vi nog skippar middag till oss denna kväll.
 
Blev fika framför tv på kvällen istället. inte supernyttigt men gott. hade dock ont i magen efteråt.
Var helt slut efter helgen och riktigt ont i kroppen.
 
Var iväg till tandläkaren igår efter jobbet. Det som jag visste var ett hål..var ett värre hål än jag först trodde. Antagligen har bakterierna letat sig in i skarven mellan lagning och tand och letat sig nedåt. I och med att tandborsten inte kommer åt där och den är rotfylld så har jag inte märkt något av det och bakterierna har kunnat arbeta ostört. De tog bort så mycket de kunde och satte en långtidsverkande lagning så håller den så länge den håller. Antagligen kommer jag få ta bort tanden så småningom.
Har en till tand som skulle behövas ses över men det får vänta ett tag för den kommer de nog vilja ta ut.
 
Efter tandläkaren så hämtade jag smurfan och vi gick hem och plockade lite. Gick igenom posten och smurfan kollade på film.
Jag packade iordning träningsväskan och började med maten.
Smurfan fick spela på ipad medans jag lagade mat, det är lugnast så.
Blev köttfärsbiffar med sallad och tzatziki.
Jag och smurfan började äta innan sambon kom hem. smurfan som var riktigt trött vägrade äta något annat än gurka och det blev världskrig när vi ville att hon skulle smaka på biffarna.
 
Hon somnade ganska omgående efter vi lagt henne för natten. själva gick vi och satte oss i soffan och såg på tv tills det var dags att sova. Helt otroligt vad trötta och slitna vi känner oss just nu.
 
Klev upp svintidigt imose för att åka och träna.
Helt galet va urdålig jag var. Körde samma tempo som förra veckan men orkade knappt en minut och insåg att det aldrig kommer fungera så jag drog ner på tempot lite. Fungerade inte det heller så det var bara att skippa snabba intervaller. Tänkte att då kör jag väl lätt jogg i 20min istället. jo men tjena! orkade 8min sedan var mina ben döda och orken borta. resten av tiden blev powerwalk, vilket nederlag.
Körde styrkepass efter det som gick mycket bättre. Förstår bara inte hur jag kunde bli så dålig konditionsmässigt på bara fyra dagar!
Förkylningen som ligger och spökar? Inte tillräckligt utsövd? Morgontrött kropp? Trött och sliten kropp?
För mycket lakrits? Jag har ingen aning!
Får hoppas att morgondagens pass går mycket bättre annars kommer jag bli knäpp.
 
Idag ska jag och smurfan gå ner till affären efter jag hämtat henne på dagis och handla och hämta ut paket.
Blir kycklingsallad till middag idag, kan behövas efter allt lakritsfrossande :)
I övrigt är det inget speciellt planerat idag.
 
Resten av veckan är väl också hyfsat lugn. Imorgon ska jag på möte på ett nyöppnat gym i stan och se vad deras koncept handlar om. Gissningsvis är det svindyrt men infon kostar ju inget :)
 
På torsdag blir det ingen viktväktarvägning men desto mer tid i gymmet.
 
På fredag ska vi träffa upp två kompisar och äta middag på scandic. Räkfrossa :D Perfekt för mig om jag håller mig borta från alla tillbehör ;)
 
I helgen får vi se hur det blir. Eventuellt så ska vi på kalasfika för min mormor som fyller år i veckan.
 
Blir nog en bra vecka ändå det här :)
 
 

Kommentera här: