Det börjar räta upp sig lite i alla fall...

I torsdags var jag på invägning på vv igen. Som väntat så stod det plus men det är bara att ta emot och gå vidare.
Åkte hem efter mötet och löste av en frustrerad sambo som hade umgåtts med vår 2 ½åring lite för länge.
 
I fredags morse så stod det +0,7 vilket innebär att jag är tillbaka på samma vikt som jag hade vid nyår *suck*
Jag vet ju dock vad det beror på och det är upp till mig att göra något åt det.
Nu när jag är frisk igen så går det förhoppningsvis bättre men kosten måste bli bättre den med.
Har gjort oss av med allt godis och snacks hemma i alla fall så det går framåt och nytt ska inte köpas in.
 
På fredagskvällen hade vi spelkväll och till middag blev det kokt torsk med äggsås..så himla gott!
Åt endast lite kladdkaka till fikat och var nöjd med det. Inte utan att jag var lite stolt över mig själv när kvällen var slut och jag inte kände att jag hade dåligt samvete för något.
 
I lördags åkte vi in till stan efter frukost för att gå på legoutställning på UKK. Helt galet med folk! Fick stå ett bra tag i kö för att ens komma in i lokalen och när vi väl var inne så såg vi att kön hade blivit ännu längre och ringlade sig ut på torget utanför. Kort som man är så såg man knappt något utav utställningen men smurfan verkade tycka att det var roligt även om man inte fick röra något.
Var tvugna att äta lunch efteråt och gick till vårt stammis kinahak. Kinabuffé var nog inte det smartaste men det var gott och pointsen drog iväg en del.
 
Åkte hem på eftermiddagen och hämtade upp paket på posten som jag faktiskt inte visste vad det var. Visade sig vara produkttest av fikabröd! Dessa fick testas på söndagen tänkte vi.
När vi kom hem så passade sambon på att duscha och jag gjorde mig iordning innan vår kompis kom och skulle vara barnvakt.
 
Åkte ner på stan och gick till restaurangen Trattoria Commedia. En liten italiensk kvarterskrog som jag aldrig varit på innan.
Valde att ta både förrätt och varmrätt och höll mig till skaldjur och fisk.
Tog en fisk och skaldjurssallad till förrätt som var mycket god
 
Till huvudrätt tog jag hälleflundra med sparrissås, semitorkade tomater och ruccola & peccorinocréme med olivoljeslungad potatis. Mycket gott men ingen wow-effekt.
 
 
Blev två glas vin till som faktiskt kändes av efter en stund. Man tål verkligen ingenting längre.
 
Efter middagen (som intogs snabbt då vi är värdelösa på att äta långsamt) så gick vi vidare till Vinbaren och testade lite viner. De har få viner på glas tyvärr och jag hade önskat ett större urval utav det. Vi beställde tre provglas var av tre olika sorter och det var precis lagom och jättetrevligt. Bra musik och väldigt trevlig personal :)
Klockan var nog runt halv tio när vi kom ut därifrån och vid det laget borde vi nog åkt hem men vi gick vidare till puben Sherlock's och sambon tog öl och jag tog ett glas bulgariskt vin (mycket gott). Provade även deras egengjorda curly fries som var rätt speciella men väldigt goda.
 
Efter detta var det dock dags att åka hem då båda var mycket trötta och jag var rätt slirig kan man väl säga. 3½ glas vin och man känner sig ordentligt onykter.
Höll på att somna på bussen hem. Blev inte vansinnigt sent men trött var man. Jag hade klivit upp tio i sex på morgonen när smurfan vaknade så det var nog inte så konstigt kanske.
 
 
Dagen efter var inte kul..för mig. Smurfan vaknade sju och jag hade en rejäl huvudvärk och lätt illamående. Försökte somna om när sambon gick upp men det gick inte..låg och försökte sova i 45 min innan jag gav upp. Gick upp och tog alvedon och sippade vatten vid köksbordet. Sambon övertalade mig att gå och lägga mig igen vilket jag gjorde och sov i drygt två timmar till. Efter det mådde jag mycket bättre. Ingen huvudvärk och inget illamående. Sambon och smurfan satt vid köksbordet och pysslade när jag klev upp.
Efter min frukost så fixade vi iordning oss och tog bussen ut till boländerna för att leta skor till smurfan och lite matvaror.
 
Blev dessa skor när smurfan fick bestämma :D

Såg även att stadium hade rea på fodrade regnställ så det fick bli ett sådant också då hon snart vuxit ur det andra hon har.
 
Vid det här laget så hade vi alla börjat bli lite hungriga så vi gick upp till ikea och gav smurfan korv till lunch och även jag åt en faktiskt då jag nog inte överlevt hem annars.
Snabbt besök in på copp efteråt innan vi åkte hemåt.
Jag och sambon åt ordentlig lunch när vi kom hem medans smurfan sov. 
 
Åt en mycket god kyckling korma till middag och efter smurfan lagt sig för kvällen så tittade vi på Smala Sussie och gjorde produkttest av de fikabröd som vi fått hemskickade.
Filmen var skitdålig men fikat var gott. Var en variation av olika mjuka kakor som vi skulle sätta betyg på och uttala oss om. Eller det var jag som skulle betygsätta.. sambon åt som moraliskt stöd ;)
Tog med mig resterna till jobbet dagen efter.
 
I fredags fick jag förresten reda på att jag kan skicka in skadeanmälan till vårt försäkringbolag samt kommunens för den skada som smurfan ådrog sig på förskolan i oktober 2015. Hon har ett ärr i pannan efter detta och det kan man tydligen få ersättning för. Det hade jag ingen aning om!
Det är ju inte stort men det syns ju.

Så i måndags satt jag och ringde folksam samt kommunens bolag för att reda ut hur man ska gå till väga.
Gick väldigt smidigt måste jag säga så nu får vi se hur det går.
 
Igår var det en ganska vanlig dag, jag hämtade en glad smurfa på dagis och sedan gick vi till biblioteket. Hon älskar verkligen bibliotek. Lämnade tillbaka några böcker och lånade fler. Tycker bara det är så svårt nu att hitta böcker som är lagom långa och som hon tycker verkar intressanta.
 
Kom hem och plockade ur diskmaskinen och laddade en ny. Började sedan med maten till både oss och smurfan. Så hon fick äta korv med spaghetti medans jag fixade med vår kyckling i citronsås.
 
Vet inte om jag tycker att maten blev så lyckad. Lite väl syrlig kan jag tycka men det kan ju bero på citronerna. Det är ju väldigt olika mellan olika citroner. fick balansera upp det en del med honung.
 
 
 Vi hade varken gul paprika eller champinjoner utan det fick bli grön paprika istället. Hoppade över olivoljan också och körde med sprayfett istället.
Ätbart var det i alla fall som tur är.
 
Idag är det dags för första gympasset efter förkylningen så det blir nog ett lugnt pass för att känna in kroppen. Detta är tyvärr också det enda gympass som jag kan klämma in denna veckan så det gäller att ta tillvara på chansen. från och med nästa vecka så är det träningsschemat som gäller igen. Efter lite beräkningar så har jag insett att jag kommer hinna gå igenom hela schemat även om jag börjar där jag slutade sist. På det viset så missar jag inga träningspass och jag kommer i fas igen.
 
Resten av veckan är rätt fullbokad för sambon i alla fall. Imorgon är det möte för hans del så jag får både hämta och lämna på dagis. På fredag ska han jobba extra och så ska han hem till en kompis på kvällen så då får jag i alla fall lämna på dagis men jag kanske slipper hämta.
Så både torsdag och fredag så får jag hitta på middag till mig själv. Dags för rensning av fryslådor med andra ord :)

På lördag så har vi bjudit hem en kompis på middag så sambon ska ut och handla på dagen medans jag tar med mig smurfan till frisören för en klippning och sedan en tur till bokhandeln för att fynda på bokrean :)
Trerätters denna lördagen..inte illa det inte!
 
Hoppas på att kunna uppdatera om invägningarna i helgen :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: