Skithelg!

Själva helgen har väl inte varit skit men det är inte bara nyttigheter som jag och sambon stoppat i oss i helgen direkt.
Vi spårade ur totalt kan man säga. Bryta ihop och komma igen eller vad är det man brukar säga?!
 
I lördags tog vi det lugnt på förmiddagen och sedan blev det besök på biblioteket. Eftersom smurfan sov just då så gick besöket fortare än vad det brukar.

Mötte upp två vänner och tog en fika lite senare och klockan hann bli rätt mycket innan vi kom iväg till affären och sedan åkte hem. Var nog inte hemma förrän närmare klockan sex om jag inte minns fel.
Smurfan var inte så matnyttig efter fikat så det blev inte så mycket middag för hennes del. Jag och sambon däremot åt fläskfilé och hasselbackspotatis och drack vin. Trevlig lördagskväll blev det i alla fall och några points blev inte räknade denna dagen heller.
 
I söndags så började vi med att städa lite hemma. Det dammsögs och diskades och vi tog en promenad till affären på eftermiddagen. När vi kom hem åt vi lunch och smurfan vaknade upp från sin middagsvila och fick lunch hon med.
Sambon sprang upp och ner till tvättstugan resten av eftermiddagen medans jag försökte hålla smurfan sysselsatt.

Varit överlag en lugn och behaglig helg utan stress. Vi har ju tyvärr som sagt inte hållit oss till våra kostvanor direkt men omstart och nystart!
 
Igår gick jag till banken efter jobbet för att avsluta det ärende som vi påbörjade i förra veckan. Den handläggare som vi skulle kontakta hade dessvärre gått för dagen och ingen annan kunde ta över ärendet så det blev inget gjort denna dagen. 
Hade gymväskan med mig till jobbet för att träna efteråt men kände under dagen hur det började svida i svalget vilket är det första symptomet för mig att jag börjar bli sjuk. Orkade och vågade inte riktigt gå och träna högintensiva intervallpass med en förkylning på g så det var bara att åka hem.
 
Slapp och trött kväll för oss alla. Middag med kycklingwok och ris innan smurfan skulle sova.
Tittade på tunnelbanan innan läggdags.
 
Senaste veckan har verkligen känts omotiverad och jobbig. Som jag skrev i förra veckan så har jag haft ett riktigt mental breakdown och än är jag inte tillbaka det känner jag.
 
Imorse när jag vaknade var jag glad över att jag inte tränade igår, svider ännu värre idag och känns tjockt i halsen *blä*
Kommer nog bryta ut i en ordentlig förkylning det här så ingen träning på i alla fall en vecka vilket sabbar mitt träningsschema lite. Så frågan är om jag ska försöka träna ikapp schemat eller helt enkelt hoppa in på nästa veckas på en gång efter jag blivit frisk? Vet inte riktigt hur man brukar göra.
Ingen träning innebär också ett ordentligt krafttag med kosten igen. Känns som man bara måste knapra morötter ett tag.
 
I eftermiddag ska jag gå på marknad efter jobbet för att leta efter en ny mössa till smurfan. Får se om man hittar något mer :)
 
Annars är det en rätt händelselös vecka. Mest jobb och vardagssysslor och i helgen jobbar sambon. Ska försöka få med mig vår kompis till uppsala konsert och kongress på lördag för att göra något skoj för smurfan.
 
Hoppas ni får en fin vecka :)
 
 
 
 

Kommentera här: