Blandad helg

Klarade av alla mina träningspass under förra veckan..riktigt stolt över mig själv och jag måste erkänna att det var bra mycket roligare att träna när man har en plan för hur man ska lägga upp det.
Från och med nästa vecka så är det dags att börja mitt 10veckors program inför blodomloppet så då är det hårdträning som gäller.
 
I fredagskväll så gjorde jag fake fried chicken från kokboken smart skräpmat. En nyttigare variant av panerad och friterad kyckling.
 
Tillsammans med ris och hawaiisås så var det en riktig höjdare :)
 
I lördags var jag och smurfan riktigt konstruktiva, sambon jobbade och vi städade bort julen.
Textilier åkte in i tvättmaskinen, pynt plockades bort och julgran packades ner i sin kartong.
Lade upp ett par nya gardiner till köket och dammsög hela lägenheten..lagom till lunch så var vi klara.
Efter lunch så tog jag en ordentlig powerwalk i solen medans smurfan sov i vagnen.
Kanonväder och jag kände inte att det behövdes särskilt tjocka kläder så löpartröja och fleecejacka fick räcka, samt ett par vindbyxor över löpartightsen.
 
 
 
Med träningspodden i lurarna så går promenaden i en rasande fart :)
 
Handlade på vägen hem och råkade väcka smurfan. Försökte få henne att somna om när vi kom hem vilket inte gick så himla bra.
Lagade äggfria pannkakor till smurfan till middag. De försvann i ett nafs och det känns alltid roligt när de uppskattas.
I övrigt blev det en väldigt lugn kväll. Jag och sambon åt fläskkarré med ugnsrostade grönsaker till middag och så satt vi och tittade på tv resten av kvällen.
 
I söndags gjorde jag i princip inte vettigt alls. Jag och smurfan hade en slappardag och gick inte ens utanför dörren. Kände mig som jag blivit överkörd av en bil.
Jag försökte köra ett yogapass på förmiddagen men en trött och envis unge tyckte att det var hennes tur hela tiden så det gick inte att koncentrera sig. Tänkte att jag tar det efter lunch istället när hon sover.
Vi satte oss och kollade på film istället men det blev som vanligt att smurfan inte ville sitta stilla och gick och hämtade böcker istället som hon tyckte att jag skulle läsa.
Efter lunchen så tyckte jag att hon skulle sova. Det tyckte uppenbarligen inte hon. Hon hade varit tyst i drygt 30 min när hon började ropa på mig. Jag satt och försökte läsa i väntan på att hon skulle somna.
Slutade med att jag fick sitta inne hos henne och hoppas på att hon somnade. I själva verket så somnade jag på hennes soffa och sov i drygt 40min :D Skönt och välbehövligt men inte riktigt vad jag räknat med. Hon däremot sov inte alls.
Så någon yoga blev det inte som ni förstår.
 
Gick och duschade medans smurfan tittade på mamma mu och när jag var klar med det så tyckte jag att vi skulle sysselsätta oss lite. Bestämde att vi skulle baka chokladbollar, jag bakade och smurfan smakade..det tyckte hon var en bra fördelning :D Naturligtvis så ska man även få slicka skeden när man är klar och det gjorde hon med glädje. Hon hade choklad i halva ansiktet efteråt.
Bada var en bra aktivitet efter det, så hon fick bada och efter det så läste vi lite innan det plingade på dörren.

Vi skulle ha spelkväll så våra kompisar kom över och så lagade en utav dem mat medans smurfan fick köttbullar med potatis och sås. Jädrar vad hon åt..1½ potatis, 4 köttbullar , 2 matskedar lingonsylt och en rejäl hög med sås.
Vi däremot skulle äta fisksoppa med aioli så det var därför som hon fick annan mat, det verkar ju funkat det med ;)
 
Efter vi ätit vår middag när sambon kommit hem från jobbet så lade vi smurfan för natten och jag tror hon somnade på en gång för vi hörde inget mer av henne efter det.
Vi spelade tills klockan var närmare halv elva och det blev rätt sent i säng trots att jag skulle kliva upp tjugo i sex.
Åt nog en chokladboll för mycket tyvärr och i sällskap med den otroligt goda kladdkakan som vår kompis haft med sig så tyckte inte min mage om mig efteråt.
 
Igår var det meningen att jag skulle träna efter jobbet. Hade tagit med mig träningsväska och peppat upp mig rejält. Så kom eftermiddagsdippen med trötthet och lathet som följd.
Så när jag satt på bussen på väg ner på stan efter jobbet så smsade jag min sambo och sa att jag är mer sugen på att umgås med min familj än att träna så jag ville åka hem istället.
Det tyckte han var en jättebra idé och uppskattat då han hade en enorm huvudvärk och smurfan var superklängig.
Så jag satt kvar på bussen och åkte hem istället.
Kom hem trött och hungrig, sambon hade huvudvärk och smurfan blev supermammig. Bäddat för katastrof med andra ord. Blev en del tjafs om ett par kartonger men det redde ut sig efter ett tag. Det bästa är att varken jag eller sambon är särskilt långsinta och inser själva att mat är lösningen på det mesta på eftermiddagarna efter jobbet.
Vi åt rester till middag, smurfan åt chicken nuggets med ris och grönsaker, jag åt fisksoppa och sambon åt fake fried chicken. Så slapp vi fundera på matlagningen den dagen i alla fall.
 
Efter vi lagt smurfan för natten så satt vi i köket och pratade lite och satte ihop en veckomeny innan vi gick in i vardagsrummet och satte och och kollade på film.
Blev ett bra slut på dagen trots allt :)
 
Idag har jag återigen träningsväskan med mig och hoppas kunna träna efter jobbet. sambon mår dock lite halvdåligt så vi får se om det är så att jag måste åka hem direkt efter jobbet trots allt. Håller tummarna för ett träningspass för det kan jag behöva.
 
Jag hoppas innerligt att jag gått ner till torsdag och fredag för det känns som att jag har skött mig och att jag skulle förtjäna det.
Får helt enkelt ligga i och vara envis så ska det nog gå vägen.
 
Har en del saker inplanerade i veckan men det är hemligt än så länge, ser dock fram emot det väldigt mycket.
 
 

Kommentera här: