Nyårhelg och VAB

Blev en rätt trist nyårshelg på många sätt. Sasmbon blev kanonsjuk natten till nyårsafton och det var så pass att han var tvungen att åka till närakuten och få något utskrivet.
Han låg hela nyårshelgen i runt 40graders feber och hostade konstant. Han är fortfarande inte frisk utan hostar fortfarande massor trots pencillin och cocillana. Febern är som tur var borta i alla fall.
 
Jag och mina föräldrar åt i alla fall middag efter smurfan hade lagt sig. Hon var inte så pigg hon heller med hosta och snorig näsa.
 
Vi andra åt middag och skålade vid tolvslaget i alla fall.
 
Smurfan var helnöjd med fina fina bamseklänning :)
 
Försökte snygga till mig något sånär i alla fall. Ser dock att mitt hår lämnar mer att önska :D
 
Till förrätt blev det råraka med löjrom,gräddfil och hackad lök
 
Varmrätten blev renkalvsytterfilé med enbärsgräddsås och potatisbakelse
 
Till efterrätt hade jag gort grapefruktsparfait med passionsfruktscouli *grymtgott*
 
Skålade i chill outs nya prosseco som var riktigt god för att bara kosta 89:- :)
 
Lade oss sent naturligtvis och dagen efter så skulle vi åka hem.
Smurfan vägrade ha något annat än klänningen dagen efter också
 
 
Min mamma och jag har kommit ut på en hel del promenader under ledigheten och det har varit skönt att bara få prata av sig lite skit samtidigt som man får röra på sig. Det dröjde dock ända till söndagen innan träningsvärken i låren hade gett med sig sedan träningspasset på onsdagen.
 
Åkte hem på eftermiddagen efter lunch och fika.
Var hemma i hyfsat bra tid till middagen.
Ringde min chef på tåget på väg hem och meddelade att jag skulle vara tvungen att vabba mån-tis då smurfan var riktigt hängig och snorig och sambon kunde ju inte av uppenbara skäl vabba.
 
Så jag har pysslat,städat och försökt hållit mig aktiv nu sedan igår. Fått en hel del gjort hemma och jag har till och med kommit ut på lite powerwalks. Får se om det blir något träningspass på gymmet i veckan så jag får prova mina nya skor!
 
Vi har satt igång på riktigt här hemma nu efter nyår så det finns inget godis eller annan sån skit hemma nu utan nu är det frukt som gäller om man är sugen på något. Vi köper inte hem något heller och det är jättesvårt för sambon att gå på detox nu när han är sjuk dessutom. Själv tycker jag det är lättare att hålla sig i schack när partnern också gör det.
 
Hoppas på att gått ner några gram till på torsdag men det får vi väl se då :)
 
Hoppas ert 2017 började bättre än vårt!
 
1 Gudfadern:

skriven

Ser bra ut! keep it up :)

Kommentera här: