Kort sammanfattning av veckan som gått

I tisdags var det fettisdagen och jobbet bjöd på semlor i vanlig ordning. Tyvärr kom jag inte ihåg att fota den men den var mycket god och snygg. Precis så som jag tycker att en semla ska vara.
På vägen hem stannade jag till i stan för att handla lite och ställde mig även i kö på ett utav konditorierna i stan och köpte med mig semlor hem.
Efter endast 15min i kö och turen att norpa åt mig två utav de sista orginalsemlorna samt en liten semla till smurfan så kunde jag åka hem och lösa av barnvakten. 
Så det blev två semlor på semmeldagen men å andra sidan så äter jag bara semla en gång om året.
Denna var tyvärr inte lika bra som den vi fick på jobbet men den fick duga. Däremot så tror jag att jag köper från något annat ställe nästa år.
 
Det var tur att vi åt kycklingsallad till middag.
 
 
I måndags fick jag äntligen tillfälle att testa propuds nya apelsinchokladsmak
Jag måste säga att det nog är min favorit hitintills. Bra chokladsmak med hint av apelsin. Två tummar upp!
 
 
Under veckan har jag lyckats genomföra mina träningspass, även om det har kännts mer motigt än innan jag blev sjuk. Man märker väldigt tydligt när man lägger av sig och att det kommer ta tid innan konditionen är tillbaka. Det är bara att kämpa på!
 
 
Igår passade jag på att väga in mig direkt efter gymmet och innan jobbet eftersom jag inte började förrän kl 10.
Blev riktigt glad när det visade -1,4kg även om jag visste att det blir annorlunda siffor när man väger sig på morgonen mot när man väger sig på kvällen. I normalfallet så väger jag mig efter arbetsdagens slut och väger då något mer.
 
Efter en kväll med bråkigt barn och middag så var det skönt att sätta sig i soffan och titta på tv en stund innan man skulle lägga sig.
 
Imorse var det dags för min egen invägning hemma och det var inte alls lika roliga siffror. Jag hade hoppats på minusresultat och fick+0,2kg istället :( Inte alls vad jag hade väntat mig efter gårdagens fina siffror. Sen är det iofs inte konstigt att jag fick + med tanke på semlor och parfait och annat. Nåja det är bara att kämpa vidare, det känns i alla fall bättre nu när jag kommit igång med träningen.
 
Ikväll blir det fläskfilégryta med mango chutney och ris till middag :)
 
 
I helgen jobbar sambon så jag och smurfan får roa oss själva. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på men det skulle behöva städas hemma till att börja med. Får se om vi tar oss iväg på bio eller något på söndagen, beror lite på smurfans humör kan jag säga.
Ska försöka få in lite långpromenader i alla fall.
 
Ha en fin helg :)

Kommentera här: